Polydeuces.gr

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο – Σπάρτη μετά από πολλές αναβολές παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις 18 Απριλίου 2016. Η ασφαλής πρόσβαση από και προς τους όμορους Νομούς και Αθήνα προσδοκούμε ότι θα φέρει ανάπτυξη σε όλο τον Νομό. Στο χέρι μας είναι αυτή η ανάπτυξη να σεβαστεί το φυσικό μας περιβάλλον και την πολιτιστική μας ταυτότητα.

Ο νέος δρόμος προσφέρει ασφαλή διέλευση σε σχέση με τον παλιό δρόμο διαθέτοντας δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και σύντομη πρόσβαση προς στην Καλαμάτα. Ο χρόνος προς Τρίπολη από τη Σπάρτη δεν διαφοροποιείται πολύ αλλά από τα δικά μας χωριά έχει μία σχετική μείωση. Στα αρνητικά του θα σημειώναμε ότι η απόσταση Σπάρτης – Τρίπολης μεγάλωσε κατά περίπου 20 χιλιόμετρα και με επιβάρυνση διοδίων η οποία στον σταθμό της Πετρίνας ανέρχεται στα 2,85 ευρώ και αν συνυπολογίσουμε και τα επιβαλλόμενα διόδια μετά τον κόμβο του Λεύκτρου το αντίτιμο είναι τσουχτερό. Επίσης στα αρνητικά συμπεριλαμβάνονται κάποιες μεγάλες στροφές, η μη ύπαρξη Λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και η μη ύπαρξη εισόδου-εξόδου στο χωριό με τη μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα της περιοχής που είναι το Καστόρειο. Παρ΄ όλα αυτά, είναι ένας νέος δρόμος στην περιοχή μας και στον Νομό μας με προοπτική και ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδος για όλο τον κόσμο. Στην τελετή των εγκαινίων, που πραγματοποιήθηκε στις 18/04/2016, χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ.κ. Ευστάθιος παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη και του Γ.Γ. κ. Γιώργου Δέδε. Παραβρέθηκαν οι βουλευτές Λακωνίας κ.κ. Στ. Αραχωβίτης και Αθ. Δαβάκης, ο Περιφερειάρχης κ. Π. Τατούλης οι αντιπεριφερειάρχες κ. Ντία Τζανετέα, ο κ. Ηλ. Στρατηγάκης και Κων. Νικολάκου, ο Δήμαρχος Σπάρτης κ. Ευάγγελος Βαλιώτης, ο Δήμαρχος Μονεμβασίας κ. Ηρ. Τριχείλης, περιφερειακοί, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι καθώς και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων της Λακωνίας.

 

Ε.Β.

 

Ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο – Σπάρτη διασχίζει τους Νομούς Αρκαδίας και Λακωνίας και είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους 47 περίπου χιλιομέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που διαχωρίζονται με κεντρική νησίδα από στηθαίο New Jersey και ο οποίος πληροί, στον καλύτερο δυνατό βαθμό, τις απαιτήσεις οδικής ασφάλειας των χρηστών του.

Ο υπόψη αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων :

  • 4 πλήρεις ανισόπεδους κόμβους (Λεύκτρου, Λογκανίκου, Πελλάνας και Σπάρτης)
  • 14 Γέφυρες συνολικού μήκους 1.790μ.
  • 2 Τεχνικά με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) συνολικού μήκους 150 μέτρων.
  • 27 Γέφυρες Ανισόπεδων Διαβάσεων τοπικών οδών που διασφαλίζουν την επικοινωνία των εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου περιοχών
  • 55 χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων και κάθετων οδών που αποκαθιστούν την συνέχεια του υφιστάμενου τοπικού δικτύου και δίνουν προσπέλαση σε παρόδιες ιδιοκτησίες
  • 87 εγκάρσια τεχνικά έργα για αντιπλημμυρική προστασία και περάσματα άγριας πανίδας
  • 8 χώρους στάθμευσης
  • 2 σύγχρονους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Πελλάνα που παρέχουν πλήρη εξυπηρέτηση στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.
  • Πλήρες σύστημα οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, πυρόσβεσης, άρδευσης, διαχείρισης κυκλοφορίας, επικοινωνιών, σήμανσης - ασφάλισης, περίφραξης, κ.λπ.

Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος του Έργου από το 2009 που ξεκίνησε η κατασκευή του, ανήλθε σε 202 εκατομμύρια €. Μέρος της χρηματοδότησης του κόστους αυτού έγινε από την Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου στο Έργο. Πλέον αυτού καταβλήθηκαν από το Δημόσιο 18 εκατομμύρια € περίπου για αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες λόγω των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Με την αναδιάρθρωση της σύμβασης παραχώρησης που προώθησε η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, (Ν.4354/ 2015), περιορίστηκαν κατά 106,6 εκ. ευρώ οι αποζημιώσεις που καταβάλλει το δημόσιο προς τον παραχωρησιούχο, λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του έργου. Μάλιστα, η ωφέλεια που δημιουργείται για το δημόσιο με τη σύμβαση αναδιάρθρωσης, μεγεθύνεται, αφού πέραν της παραπάνω ευνοϊκής οικονομικής ρύθμισης, έχει επιτευχθεί ένα σημαντικό κοινωνικό πακέτο παροχών προς τους χρήστες (μελέτη αναλογικών διοδίων, δωρεάν διελεύσεις ΑΜΕΑ, κλιμακωτές διελεύσεις που φτάνουν σε ποσοστό 70% επί των τελών διοδίων για τους καθημερινούς χρήστες)

Πέραν των προαναφερθέντων έργων προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Οκτώβριο 2016 και τα παρακάτω συμπληρωματικά έργα, τα οποία εντάσσονται στο Έργο με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από αιτήματα του Δήμου Σπάρτης και άλλων τοπικών φορέων. Τα προς κατασκευή νέα έργα είναι:

  • Πλήρης Ανισόπεδος Κόμβος στα Φουντέικα που, τόσο χωροταξικά όσο και από πλευράς αγροτικής εκμετάλλευσης, αποτελεί το "κέντρο" της Δημοτικής Ενότητας Πελλάνας.
  • 50 στοιχειώδεις διανοίξεις νέων οδών συνολικού μήκους 15χλμ. για πρόσβαση σε αγροκτήματα.
  • Αναβάθμιση της πρόσφατα κατασκευασμένης παράπλευρης οδού προς Καστόρι.
  • Αντικατάσταση παλιάς γεφύρωσης με νέα Γέφυρα στο ρέμα Κοτίστιανη για ασφαλή πρόσβαση σε αγροκτήματα.

Με την παράδοση σε κυκλοφορία του νέου αυτοκινητόδρομου η χρονοαπόσταση Αθήνας – Σπάρτης διαμορφώνεται πλέον σε 2 ώρες. Η απόσταση αυτή θα διανύεται επί ενός συγχρόνου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα παρέχει την μέγιστη ασφάλεια στους μετακινούμενους συμπολίτες μας.

Το έργο αυτό θα συμβάλει αποφασιστικά στην οικονομική ανάπτυξη τόσο του Νομού Λακωνίας όσο και των Κυθήρων. Θα βελτιώσει την προσβασιμότητα των τουριστικών προορισμών του Νομού Λακωνίας και της νήσου των Κυθήρων και θα συνδράμει στην αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών.

Επιπροσθέτως, θα βελτιώσει σημαντικά τη δυσχερή σήμερα οδική σύνδεση μεταξύ Σπάρτης και Καλαμάτας (μέσω Ταϋγέτου) , η οποία θα γίνεται πλέον σε 45 λεπτά επί ενός συγχρόνου αυτοκινητόδρομου, γεγονός που αναμένεται να έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις και για τον αερολιμένα Καλαμάτας.